zaterdag 31 augustus 2024

31 08 24 Herselt Gravelduatlon 5km - 30km - 2,5km

 

2 jaar geleden had ik de eerste editie meegedaan, waarom ik vorig jaar het gemist heb weet ik niet meer maar nu de draad terug opgenomen om nog eens een doel te hebben.  Wat een geweldige wedstrijd op het mooie bosrijke heuvelachtige parcours in Herselt. Neef Sam kon er helaas niet bij zijn. Ik had ook zeer laat ingeschreven. Sonja zou zorgen voor de foto's en mentale ondersteuning ;-) waarvoor dank.






Eerst dus de 2 toertjes lopen waar steeds een lange stijgende strook in terugkwam op de zachte ondergrond door de bossen. Ik was wijselijk niet te ver van voor gestart, al bij al ging het goed met te weinig looptraining wat ook te merken was aan mijn looptijden.


Daarna de fiets op na eerst eens te drinken want dat had ik nodig, omschakeling loop naar fietsspieren voelde ik vooral de eerste van 4 fietsronden, daarna ging het vlotter


Aan de doorkomst finishzone was het constant bochten nemen om de toeschouwers te vermaken,  goed gevonden van de organisatie maar steeds optrekken voor ons.



De duo's kwamen me regelmatig voorbijgefietst, logisch, toch kon ik ook enkelingen inhalen of even met een groepje meerijden. Vooral uit je doppen kijken met de gevaarlijke afdalingen tegen 40km/h op zand/gravelweg en bijhorende bochten


De laatste fietsronde ging nog het beste, wetende waar je moest oppassen maakte het sneller. Mijn eindgemiddelde van het fietsen was 25,1km/h tevreden op dit parcours



Na het fietsen de zware overschakeling naar het lopen, mijn knieën deden echt pijn, niet echt bevorderlijk deze wedstrijd met die chronische ontstekingen. Toch kwam ik beetje losser na 1km om zodoende nog een 8-tal lopers en loopster in te halen. Volgend jaar wil ik terug mee doen, veel te leuk en misschien nog wat volk optrommelen om ook mee te doen.


Een verdiende Duvel !

Uitslag 67° van 107 (5e "oudtste" deelnemer)





Geen opmerkingen: