maandag 25 mei 2026

24 05 26 Oostmalle 10 mijl

 Een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets heb neergepend. Na alweer een crossseizoen dat halfweg abrupt gestopt werd door een kwetsuur (vorig jaar rug en nu kuitverrekking) nu toch al een paar maanden opbouwend goed bezig geweest, eerst was er de Antwerp 10 miles die ik met Sonja voor haar tot een goed einde heb gebracht (1u29'). 

Om verder te gaan op ons elan had ik maandje geleden ons ingeschreven om de jaarlijkse klassieker in Oostmalle mee te doen, beide solo, wist ik toen veel dat het 29°C ging zijn. Dat heb je tegenwoordig dat je niet op tijd inschrijft dat de wedstrijd uitverkocht is.

Beide geen illusies gemaakt voor onze tijden, Sonja zeker niet aangezien ze niet  tegen de warmte kan. Ik hield de moed er meer in aangezien ik op goede dagen best wel tegen de warmte kan. Een wit petje kletsnat gemaakt moest mijn "bolleke" tegen de zon beschermen, zeker aan het industriegebied waar het een bakoven kan zijn. Eric Bartholomeeusen, man in vorm op zijn 62 liepen we ook tegen het lijf, concurrent van vroeger waar ik nu enkel kan van dromen :-) Hij was de eerste +60-iger (ik volgend jaar de tweede?)

Vanaf de start goede benen ondanks dat ik 2 dagen geleden nog 76km had gefietst. Toch voorzichtig gelijkmatig tempo lopen met als doel 1u16' afgaande op mijn eerste km-tijden. het voordeel was dat ik steeds lopers bleef inhalen die te vlug gestart waren, ik had dit voorspeld :-)

Aangekomen op mijn horloge 1u15'59", officieel paar seconden later 1u16'03". 43° van 311 deelnemers, 5° +50.

Sonja afziend dus (slappe benen en te weinig gegeten waar ik haar voor had gewaarschuwd toen ik mijn bakje pasta om 11u aan het eten was) eindigde ook 5° +50 dame, 30° van 63 deelneemsters, totaal 173°

Etentje (en vooral drank) daarna in Het Koetshuis in het mooie park deed deugd

Uitslag


donderdag 11 december 2025

06 12 25 Cross Burcht

 Normaal gezien zijn we rond deze tijd op vakantie naar een warme bestemming, of zoals vorig jaar 's morgens geland uit Thailand om toen direct vierkant lopend mee te doen. Nu echter fit en niks dat mankeert. Het parcours was niet zo zwaar als andere jaren qua modderstroken.


Aangezien het de vierde criteriumcross was werd in de koers een interne strijd gelopen qua punten sprokkelen. Het ging in feite zeer goed, iets vlugger gestart om direct in de buurt van de concurrentie te zitten. Na een aanloopronde kwam ik goed op dreef en kon ik voorbij één van mijn concurrenten gaan. Elke ronde liep ik er verder van weg wat moed gaf. Enkel bovenstaande loper van AA kende ik niet echt en moest ik de laatste ronde lossen. Achteraf bleek dit ook een +50 te zijn waardoor ik een kostbaar puntje verspeelde. Toch weer 1 puntje dichter gekomen op mijn naaste concurrent in het klassement. 1 puntje is het verschil, de resterende 2 criteriumcrossen beloven spannend te worden. Ook al kom ik dan op 7 februari juist van de vlieger gestapt uit Sri Lanka, met een zware jetlag naar de cross in Kalmthout pfff...


Uitslag

Tussenstand na 4 crossen

Foto's Patrick Kloek waarvoor dank

zondag 5 oktober 2025

04 10 25 Cross Berendrecht

 Begin dit jaar, vorig crossseizoen dus werd abrupt afgebroken nadat ik in Hoogstraten sterk gelopen had op een bulterig parcours met grachten enz... veel springen en balanceren wat dus nooit goed is voor mijn rug, ondervonden de dagen erna met ostheopaatbezoeken en gedaan met crossen (als je de sokken niet normaal meer kunt aandoen). 

Toch waag ik nu terug de kans mits gevaarlijke parcours te vermijden voor mijn rug. Berendrecht, lang geleden daar gelopen, blijkbaar op een iets verdere locatie maar zeer prachtige technische omloop met zeer veel wind na de nachtelijke storm. De zon was ondertussen wel paraat. Zeer tevreden achteraf want de intervaltraining met blijkbaar goede vorm van een week geleden werd bevestigd en dat al op de eerste cross. Toch oppassen want het bochtenwerk en huppel over de boomstronken voelde ik achteraf een beetje ....in mijn rug.


Uitslag