maandag 25 mei 2026

24 05 26 Oostmalle 10 mijl

 Een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets heb neergepend. Na alweer een crossseizoen dat halfweg abrupt gestopt werd door een kwetsuur (vorig jaar rug en nu kuitverrekking) nu toch al een paar maanden opbouwend goed bezig geweest, eerst was er de Antwerp 10 miles die ik met Sonja voor haar tot een goed einde heb gebracht (1u29'). 

Om verder te gaan op ons elan had ik maandje geleden ons ingeschreven om de jaarlijkse klassieker in Oostmalle mee te doen, beide solo, wist ik toen veel dat het 29°C ging zijn. Dat heb je tegenwoordig dat je niet op tijd inschrijft dat de wedstrijd uitverkocht is.

Beide geen illusies gemaakt voor onze tijden, Sonja zeker niet aangezien ze niet  tegen de warmte kan. Ik hield de moed er meer in aangezien ik op goede dagen best wel tegen de warmte kan. Een wit petje kletsnat gemaakt moest mijn "bolleke" tegen de zon beschermen, zeker aan het industriegebied waar het een bakoven kan zijn. Eric Bartholomeeusen, man in vorm op zijn 62 liepen we ook tegen het lijf, concurrent van vroeger waar ik nu enkel kan van dromen :-) Hij was de eerste +60-iger (ik volgend jaar de tweede?)

Vanaf de start goede benen ondanks dat ik 2 dagen geleden nog 76km had gefietst. Toch voorzichtig gelijkmatig tempo lopen met als doel 1u16' afgaande op mijn eerste km-tijden. het voordeel was dat ik steeds lopers bleef inhalen die te vlug gestart waren, ik had dit voorspeld :-)

Aangekomen op mijn horloge 1u15'59", officieel paar seconden later 1u16'03". 43° van 311 deelnemers, 5° +50.

Sonja afziend dus (slappe benen en te weinig gegeten waar ik haar voor had gewaarschuwd toen ik mijn bakje pasta om 11u aan het eten was) eindigde ook 5° +50 dame, 30° van 63 deelneemsters, totaal 173°

Etentje (en vooral drank) daarna in Het Koetshuis in het mooie park deed deugd

Uitslag