zondag 3 augustus 2014

02 08 2014 Triathlon De Bres 400m/20km/4km

Ondertussen  mijn 5° deelname aan één van de mooiere 1/8 triathlons. Fantastisch weer en voor éénmaal eens geen regen op deze datum, vooral voor gevaarlijke slippers op de wandelbrug over het kanaal was dit belangrijk.
De laatste jaren moeten de +40 reeks laatst starten van heel de bende (270 finishers). Het voordeel is minder gewoel in het water, het nadeel kleinere groepen om te fietsen wat minder is voor de fietstijd.

Voor de wedstrijd had ik Leentje Leysen ook gezien voor haar eerste deelname.
Nadat alle reeksen vertrokken waren was het onze beurt om in het warme water te springen voor het startschot. De eerste rij meed ik liever zodat ik zonder opgejaag direct m'n eigen tempo kon zwemmen. Het ging opmerkelijk vlot zonder borrels of hinder van anderen, gevolg beste tijd ooit hier gezwommen (1 min sneller), daar moet je dan 47 jaar voor geworden zijn.


Bij de wissel ging het ook vlug waarna ik voorbij de balk kon beginnen fietsen en eerst mn bril en badmuts aan Sonja gaf. De eerste km waren we met 2 maar later zag ik dat er een groepje van 3 op komst was, interessant om even te wachten en aan te pikken. We werden ook voorbij gestoken door iemand die een bangelijk tempo ontwikkelde zodat niemand in zijn wiel durfde (kon?) meeschuiven. Het teamwerk van ons groepje was uitermate sterk zodat we de tweede ronde toch die man terug bijhaalden, ideale tempomaker dacht ik direct, zijn aflossingsbeurten waren tegen 40km/u, terwijl wij 38km/u kort konden aanhouden als het aan ons was om de kop te doen.
De 2° passage op de voetgangersbrug en zo naar de 2° wissel voor het lopen. Van in het begin soepele loopbenen en alsmaar inhalen. Het gaf me moed omdat niemand mij naderde of voorbij stak. Seniors die 10 min voor mij gestart waren en dames (5min voor mij) haalde ik eveneens in. Op het einde kon ik nog 2 masters concurrenten achter me laten en finishte ik 50° in totaal en 7° van 74 masters. Zeer tevreden met een wedstrijd waar ik praktisch niet heb afgezien. Leentje viel juist naast het podium met een 4° plaats bij de dames en 81° totaal. 

Leentje Leysen




Geen opmerkingen: