maandag 25 juni 2018

24 06 2018 Kallo 10km (+300m)

We wilden terug in het ritme komen van de wedstrijden vandaar dat ook deze wedstrijd stond gepland. Ook al had ik dan 2 nachtjes gedaan, toch met een suf kopje daarheen. En als het dan nog voor een goed doel is des te beter. (stofwisselingsziekte). Er waren zelfs wedstrijden voor handbikers/rolstoelatleten.

 
 
Met de groeten van rode duivel Dries Mertens
 
De verkoudheden ten huize van blijven hardnekkig, bij mij een allergische, bij Sonja een "gewone" :-) maar lopen kon geen kwaad.
2 rondjes door de polder met lange stukken en een stevige wind, meewind warm, tegenwind doorbijten. Weer gingen we elk onze eigen kans wagen om wie weet op het podium te geraken.

Voor Sonja zat dat er in, ikzelf zette het al uit mijn hoofd bij het zien van enkele tegenstrevers.
Ronny Wagenaer van de Walo, dan nog een triathleet uit Mechelen, en een loper van Runnerslab, vandaar mijn twijfels.



 
Geen gekke dingen bij de start voor mij, vast tempo dat wel. Ronny moest echter al na 400m de strijd staken toen ik zag dat hij naar zijn kuit greep (mij bekend). De triathleet met nog een jonge kerel waren niet te houden. Een viertal voor me hield ik wel in het vizier incluis mister runnerslab.


Na 1km kwam ik op mijn tempo bij dit viertal, waarom inhouden dacht ik en ik nam de kop.
Zo bleven ze tot aan de eerste doortocht in mijn zog. Ontspannen lopen was mijn "taktiek" en na een tijdje hoorde ik niets meer achter mij, ze waren één voor één gelost... ik liep miljaar nog eens voor een podiumplaats en dat gaf moed, de nachtshift.... vergeten.





Zo liep ik vlot naar de finish met een grote bres op de vierde. Top 3 en op podium.



Weg in de verte, concurrenten achter me gehouden



 Ik hoorde nu de speaker zeggen of bij de dames Sonja Kerremans haar voorsprong nog had kunnen houden, ze liep dus als eerste dame...leuk.



 



Soepel kwam ze onder applaus binnen tussen de heren als first lady. Het was zelfs haar eerste keer dat ze de eerste dame overall was van een wedstrijd. Het moest er eens van komen. Als je dan weer hoort achteraf dat ze weer even verkeerd gelopen was... ze moet het leren alleen lopen :-)

 

 


Zodoende mocht Sonja op het hoogste schavotje, beetje later ik als derde heer ook. Een ruim prijzenpakket beide in een zeer mooie organisatie.





 Huiswaarts dan omdat we nog naar onze maandelijkse jive-avond gingen op het eilandje, ik moest wel van daar rechtstreeks naar mijn werk tegen 22u voor mijn derde nachtje van de 7 maar daarna wel een weekje vakantie :-)

Vanaf september terug elke laatste zondag van de maand...party !!!
Uitslag

Met dank aan de organisatie voor de vele mooie foto's !!!

Geen opmerkingen: