zaterdag 28 juli 2018

27 07 2018 Bazel 9,6km

Normaal ging ik niet naar deze wedstrijd want ik moest de eerste nachtshift op, maar aangezien Sonja niet thuis was dus toch afgezakt om bij de aankomst direct huiswaarts te keren.

De Hoogstraat, 1km vals plat
 


Bloedheet noemen ze dat zeker, s'middags 35°C, tegen dat we liepen een zwoele 30°C na een (te) korte bui een uur voor de wedstrijd. De organisatie had zelfs de geplande 12,8km ingekort naar 9,6km, korter dus sneller tempo waarschijnlijk. Toertje inlopen met Kevin Kennis en Freddy Caluwe zodat ik toch 12,8 km op de teller zou hebben :-)
Vooral naar het lichaam luisteren in zulke omstandigheden, ik had 2 ronden met de eerste dame meegelopen die de 6,4km deed. De laatste derde ronde tempo beetje omlaag, geen concurrenten in de buurt vandaar. Ondertussen was vrouwke Sonja toch nog komen supporteren onverwachts omdat ze beetje ongerust was met dat warme weer, lief hé.

     

Aangekomen in 39'40" op 9,6km in tropische omstandigheden. Het verfrissende biertje kon ik me niet veroorloven wegens te weinig tijd, de nachtshift hé. Een goede training en zalig gevoel na de douche maakten veel goed. Huiswaarts in de auto bleef het zweetvocht van mijn gezicht stromen, saunaeffect in de zomer.

Uitslag 1 plaats achter mij Freddy Caluwe 68 jaar wat een tijd !!! De 15° (Bram) 118 jaar is een foutje denk ik :-)

Foto's gsm vrouwke Sonja xxx

Geen opmerkingen: