zondag 28 oktober 2018

27 10 2018 Cross Schoten

Aangezien ik in mei een solopoging wil wagen op de marathon in Visé heb ik voorgenomen om via de crossen terug wat snelheid te verkrijgen.
Sonja heeft een hekel aan de cross maar ging dan toch maar meedoen om bezig te blijven. Ze heeft de marathon opmerkelijk goed verteerd na een rustige trainingsweek.
Sonja was al aanwezig in Schoten aangezien ik rechtsreeks van de 6° vroegeshift kwam, tel daar ook nog het vroeg opstaan bij voor Brugge dus beetje vermoeid aan de start.

Sonja in de achtergrond aan haar inhaalbeweging bezig
Onverwachts prachtig loopweer in het park, Sonja nam een voorzichtige start om steeds maar verder op te schuiven. Sommigen hadden zich duidelijk misrekend, te vlugge start met late gevolgen.



Ik kon me perfect inlopen door op verschillende plaatsen haar aan te moedigen. Snelle tempo groot verschil met de marathon.
Vooral de oneffenheden spelen dan een rol bij Sonja.







Het groepje waar ze in het begin bij zat (met o.a. Sonja Caluwe, last van een hinderlijke verkoudheid) liet ze achter zich. En zoals vermeld heeft ze nog vele dames kunnen inhalen waaronder ook Sandra Onzia.

Met de laatste spurt kwam ze hijgend aan, pijn aan de longen :-), dat is de cross, en zeker de eerste waar je aan moet "wennen".... ze doet het echt niet graag... vooral de stress dat dit met zich meebrengt.

7° van haar reeks

Dit was dus de 2° criteriumcross na Wommelgem vorige week. Uitzonderlijk kan ik alle 6 crossen van dit criterium meedoen ondanks mijn fullcontinue werk. Ik doe dus de poging.

Dat brengt dus ook de handicapformule met zich mee bij de mannen masters. Dwz, de oudere vertrekken eerst. Boven de 50 jaar 10 sec per jaar, onder de 40 jaar 5sec per jaar. Ik reken wel steeds mijn nettotijd uit om een juist beeld te verkrijgen.




Het voordeel is wel dat je op je eigen tempo kan starten ipv de massastart.
Hoe verder de cross vorderde, na konstant inhalen van "oudere" vroegere starters, naderde ik de concurrenten van vorige week die toen voor mij finishten. Nu lukte het me om toch er 2 achter mij te houden met een vijfde plaats als gevolg, ik doe een goede zaak in het klassement.
Pascal Geerts en Frederic Lesdanon zijn te hoog gegrepen. Eric B. vantzelfde, zij hebben de vorm al serieus te pakken. Ik vrees dat ik dit niet kan overbruggen dit seizoen. En eerlijk, de cross is toch wel belastender voor mijn haglundenkel, want hij doet pijn de dag nadien, hopelijk houdt die het vol. Volgend weekend werkendag en geen cross maar trainen, ook leuk... dat trainen bedoel ik dan :-)

Bedankt voor de foto's Chris Hofkens: https://www.facebook.com/Pictures-Chris-Hofkens-169826883421775/

Uitslag

Geen opmerkingen: