zondag 1 maart 2020

01 03 20 Kruibeke Halve marathon






Onverwachts een nr te pakken gekregen van een loper die een skiongeval had gehad en er van af moest. Ik was toch van plan om 21 km te trainen in functie van de 10 mijl-wedstrijden die er aankomen zodoende. Veel bekenden aan de start (buurman Kevin, kamp Waes Zeger, Peter van op de camping vroeger, Herman, Jessica, Sandra, Francois enz..) hopen dat het een beetje droog zou blijven, dat de wind zou gaan liggen zou een  droom zijn helaas. Veel off-road en grindpaden, gelukkig ook snelle stukken. Revaliderende Sonja zou met de MTB me volgen.

 


Na een korte grindstrook de slijkerige grasberm van de dijk naar beneden en beetje verder het veld in.
De wind liet zich echt gelden, zowel in tegen als in meewind. Het groepje waar ik even bij zat moest ik wijselijk laten gaan. Zij zouden beetje verder Herman D'hondt oppikken, hij kon wel mee, klasbak op zijn 58.

 

Na de start liep ik ongeveer 13°.... iets te gek vreesde ik. En inderdaad halfweg raapten er een paar me op, eigen tempo blijven lopen dacht ik. Herman was al niet meer te bespeuren,.. Herman als je dit leest, ik blijf het zeggen, Goe bezig !!!


Ondertussen zat ik al op de terugweg met meewind die het tempo beetje ondersteunde na het keerpunt in Rupelmonde. De slijkstroken die we af en toe door moesten maakten het dan weer zwaar.



 

 

Een wedstrijd op mijn wekelijks trainingsparcours (buiten de slijkstroken) wel leuk, ondertussen naderde ik Bazel. Dan wist ik dat we terug richting Schelde moesten om de slotkilometers aan te vangen.

 

 

Als je in Kruibeke en omstreken over de watervallen van de polder spreekt weten ze waaraan en waaraf. Dit is namelijk de sluis die bij hoog of springtij de polders doet onderlopen alsof die nog niet sappig genoeg zijn, we hebben het mogen ondervinden. Voor mij was dat het teken van de laatste km.

 

 




Echt spurten zat er niet meer in, ook al was er nog eentje die mij in de laatste km voorbij stak. 5 plaatsen had ik moeten prijsgeven. Een mooie 18° plaats van 530 aankomsten. De tijd door de omstandigheden aanvaardbaar, geen andere keuze :-)

Met Herman D'hondt
Met de Zeger van kamp Waes
 Herman was al 6min voor mij aangekomen pfff ni te vatten op 58 jaar, ik zie het mij nooit doen.
Op de foto dus. Ook Zeger van kamp Waes liep mee na de start gegeven te hebben. Hij was wel paar minuten na mij aangekomen. Met de proeven van kamp Waes zou ik hem echter nooit kunnen kloppen alhoewel ik wel ooit mijn legerdienst gedaan heb... 35 jaar geleden. Sympathieke pé.

Foto's: Chris Hofkens en vrouwtje Sonja waarvoor dank

Uitslag

TVoost filmpje

Geen opmerkingen: