maandag 28 april 2014

27 04 2014 Antwerp 10 miles


 


Antwerp 10 miles, onze koers waar we na een afwezigheidsjaartje 2013 (werken aankoop huisje) dit jaar volop naar toegeleefd hadden. Luc had al gezegd dat dit parcours niet leent tot verbreking van persoonlijke records, daarvoor is deze wedstrijd te zwaar betreffende de tunnels en het vele volk waardoor je steeds moet zigzaggen, inhouden en optrekken. Dus was de doelstelling mijn wedstrijdrecord van 2012 (1u18'57") te verbreken. We hadden voor de wedstrijd al (te) veel heen en weer moeten wandelen aangezien we uitgenodigd waren aan de perswagen van VTM (http://nieuws.vtm.be/binnenland/89732-40000-mensen-lopen-ten-miles?ref=Facebook) en ook nog aan de Uza-tent verwacht werden voor een groepsfoto. Uiteindelijk kwamen we na de start direct in ons beoogde tempo voor een richttijd van 1u18. Ook nu weer had Peter Fisher gezegd dat we na de Kennedytunnel een foto mochten verwachten. Dit jaar was er nog meer sfeer dan in 2012, op verschillende plaatsen DJ's die de mooiste, ophitsende dancebeats door hun megaboxen knalden wat echt een kick gaf ondanks de inspanningen. Heel de koers was ik toch beetje zenuwachtig voor de laatste zware helling van de "konijnepijp" aangezien ik me al redelijk vlug op m'n maximum tempo voelde lopen. En terecht, want de laatste beklimming ging zeer moeizaam,  ik was blij dat ik uit de tunnel was. In 2012 kon ik hierna nog een lange versnelling plaatsen, nu echter was het bobijntje bijna op. Hetzelfde tempo aangehouden om dan toch nog onder 1u18' te duiken in 1u17'45". Stikkapot, en op dat moment geen echte voldoening konden we nu recuperen van een mooie toch wel zware wedstrijd. Enige moment later kwam al vlug het besef van een toch wel mooie tijd met een verbetering van 1'12" in een keitoffe wedstrijd. Nu mag de riem er even af, te beginnen met 1 mei een soepele 10 km te gaan lopen in Nieuwkerken, niets moet, alles mag.



Strakke blik :-)

Geen opmerkingen: