maandag 18 mei 2015

17 05 2015 Aarbeirun Melsele

Mijn 7e deelname aan de aardbeirun.  Vorige week tijdens de Rivierenhofloop zag ik er tegenop om hier vandaag 10 km te lopen omdat ik toen heel veel heb afgezien.  Ik heb even getwijfeld om 5 km te lopen. Vandaag dus geen al te hoge verwachtingen, vooral ook omdat ik vorig jaar hier mijn persoonlijke recordtijd had  (45:47)



Mijn schatje (haasje) was gelukkig ook weer van de partij. Na een shift van 7 vroeges en gisteren een zeer knappe prestatie op de 5000 op de piste in Deurne kwam het voor Luc dus goed uit om bij me te blijven.
We zijn kalm gestart, stonden misschien iets teveel achteraan waardoor we de eerste km wel wat  moesten inhouden.  Maar het werd me al vlug duidelijk dat ik veel vlotter liep dan vorige week in Deurne

De eerste helft kwamen we door na 22 min 50, er zat dus nog een kans in om een mooie tijd te halen.  Maar in mijn binnenste vroeg ik me af of ik dit zou kunnen volhouden. De tweede helft verliep buiten mijn verwachting ook nog redelijk vlot.  Toen de kerktoren in zicht was zei Luc de chrono (45 min) en dat zette toch wel aan om nog de laatste 300 m het op een spurtje te zetten met als eindtijd 46:12.

In vergelijking met vorig jaar ben ik de laatste kilometer niet zo diep moeten gaan en nu best tevreden met mijn tijd.

Dit geeft meer moed om de volgende wedstrijd aan te gaan :-) Volgende weekends trainen, wat goed zal zijn voor m'n knie..... binnen 3 weken vliegen we er weer in met de Duorun in Schelle :-)




1 opmerking:

Kim zei

Respect hoor voor dat soort mensen!