zaterdag 1 juli 2017

30 06 2017 Oostmalle triathlon Lollepotters 300m-18km-4km

Stilletjes schuiven we de blog door, hij zou niet anders willen. Na een zware emotionele periode namen we de draad weer op met dit mooi wedstrijdje zwemmen, fietsen en lopen. Eénmaal waren we maar eens gaan zwemmen dus vooral Sonja zag het niet zo zitten, op haar vraag was ze wel al een paar weken geleden ingeschreven. Ikzelf was al vanaf s'morgens abnormaal zenuwachtig.

Door mijn top 50 uitslag van vorig jaar mocht ik mee op de eerste rij aan het water staan voor de start. Sonja ging slim achteraan staan samen met haar loopvriendin Inge Lens (de reden waarom Sonja zich ook wou inschrijven)

Blommerschot, onze natte start :-)
Het zwemmen ging goed voor mij, niet te veel voeten in het gezicht of handen die dan weer aan je benen trekken :-) Sonja na haar eerste stukje crawl overgaand naar schoolslag, om dan te beseffen dat ze niet langs haar neus uitademde tijdens de crawl en vandaar het niet kon volhouden. Terug naar de juiste crawltaktiek en nu ging het wel. Al zo vele malen dat gezegd en soms vergeet ze het nog.

De fiets op na een vlotte overgang en afwachten of ik in een mooi groepje zou terechtkomen voor het opdraaien van het vliegveld. Warempel vormde zich een mooie groep met goede tempomakers, een recreatieve triathlon noemen ze dat met een pieksnelheid op het vliegveld van 48km/u.

Vlammen op het vliegveld van Oostmalle
Ik fietste sterk. Sonja reed ook vlotjes op onze pa zijn laatste koersfietske, ook in een groepje waar ze vlotjes kon volgen... ook snelheden van boven de 30km/u daar.

De laatste km fietsen was vlammen voor mij, ik dacht aan onze pa en werd even emotioneel, maar dat gaf me nog meer kracht om te "stoempen", thanks pa'ke xxx

De fiets af en toen liep ik even als een kreupele, de fietsspieren hadden even tijd nodig om loopspieren te worden.... en toen ging het vlotjes en vlamde ik de ene na de andere voorbij, zelfs de eerste jongedame moest er aan geloven. Ook hadden ze dit jaar het parcours iets zwaarder gemaakt met een veldcrossbrug waar we 2x over moesten, een windtunnel naar aanleiding van de tornado vroeger in Oostmalle... het deed me niets :-)



Ter gelegenheid van de 25° editie, een veldcrossbrug als hindernis
Mijn grote concurrent voor de eerste plaats (van vorig jaar) +50 had ik voor de eerste maal achter me gehouden, helaas was er nog een andere voor mij en werd ik toch mooi 2° master +50, 44° totaal van 213 (veel jonge) mannen.

Sonja had dus ook sterk gefietst en ging op haar elan verder met een snel tempo lopen. Op het laatste liep ik achter haar om haar te zien finishen. 2 jonge mannen en 2 dames liepen nog voor haar de laatste 200m, spurt met 5 en m'n vrouwke haalde het schitterend, zo heb ik haar nog nooit zien spurten. Het gevolg kun je raden, beide dolgelukkig met elk een fantastische en leuke wedstrijd. Sonja werd ook 2° master dame +45,  30° van 58 dames, 204° totaal op 270 finishers.

Uitslag op deze site te vinden

Video aankomst: ik op minuut 7:20 ongeveer, Sonja haar bangelijke spurt op minuut 20:20



Geen opmerkingen: