maandag 22 juli 2019

21 07 2019 Grembergen 16,6km Dender-en Scheldejogging

En toch weer een koerske meepakken aangezien Grembergen maar een half uurtje rijden was. Hier zou ook een apart klassement/podium zijn voor +50 en afgaande op de uitslag vorig jaar zou dit ook moeten lukken. Redelijk wat bekenden onder andere good old Francois Wauters...even mee op de foto.

24°C ...profiteren dus alvorens de hittegolf die op komst was van 37°C. Op de Dender -en Scheldedijken vooral. Het ging toch zwaar worden betreft temperatuur. Gezamenlijk starten van alle afstanden dus laten gaan die snelle bende.
 



Na 5km liep ik al alleen met in de verte voor mij Christophe De Grande....concurrent van vele jaren terug en wie steeds een goede waardemeter was. Na de lange grindweg op de lage Scheldedijk had ik hem te pakken. Met Christophe weet je, dat wordt ieder over toer kop nemen. 4 jaar geleden was hij nog Oostvlaams kampioen halve marathon +40, wel enkele jaren jonger dan mij dus.


Zodoende kwamen we aan de finish samen door voor de tweede identieke ronde. De zon kwam meer en meer tevoorschijn, hot dus zo 15u30 u op de middag.


 
Nadat ik kop gedaan had deed hij zijn werk, dit ging soms iets te vlug voor mij maar ik kon steeds terug aanpikken.
 

 Het was zo een dag waar ik alle waterbekers over m'n kopke goot, nood aan verfrissing. Sonja reed weer mee met de fiets zoals vorige week, nu op iets betere wegen :-) Achteraf zei ze dat ze mooie foto's had met de schapen...ik had geen enkel schaap opgemerkt...kun je denken waar mijn focus lag.

Alvorens op de lange grindweg te komen nam ik nog eens de kop over omdat dat mijn ding wel is. Daar had mijn concurrent het moeilijk... dacht ik.

 








Gelukkig op weg naar de dijk en de eindkms nog een verfrissingspost, daar had ik het ff moeilijk en wou even temporiseren, Christophe dacht daar anders over en kwam direct in zijn tempo... ik liet begaan noodgedwongen. Warm kopke...

 

 
Na te recupereren kwam ik terug op tempo maar bleef op 50m hangen. Solo dus de laatste km in om na de afdaling van de dijk aan te komen op het voetbalveld als 13° totaal maar helaas 4° +50, het was een zeer sterk deelnemersveld tov vorig jaar (alle 3 voor mij eveneens van 1967). Mijn tijd 1u09' was normaal gezien de afstand 16,6km en de omstandigheden. Alweer voldaan en een frisse Orvelo gedronken, de witte weliswaar, de Triple en de bruine waren te gevaarlijk met dit weer :-)
 
 
 


Uitslag


Geen opmerkingen: