maandag 6 april 2015

04 04 2015 Kastelenloop Zandhoven

Mijn eerste doel op deze kastelenloop (eindelijk een juiste 10 km) was ten eerste "normaal" starten om mijn motor niet direct op te blazen. Frederik Lesdanon was de ideale parameter daarvoor :-)



Herkenbaar: Herman Dhondt, Tom De Meyer, Pascal Geerts, Tommy Kinders, Luc Van Laenen, Dries Van Dijck...

Toch was de start snel genoeg maar beoogde zag ik voor me lopen dus no problem dan maar?
Vanaf dat we de grote baan overgelopen waren kon de strijd beginnen, Fred moest ik laten gaan maar ik bevond me in sterk gezelschap, Pascal, Luc Van Laenen, Eddy Oomen en good old Peter Declerck.



Een mooie groep waar Pascal en ik vooral het kopwerk deden tot aan het kanaal. Toen begon de uitdunning, Pascal maande iedereen aan om ook wat kopwerk te doen buiten ons 2, Luc V L nam even over maar dat was in een iets te snel tempo waardoor hij het al vlug voor bekeken hield en terug in ons zog plaatsnam. Zelf dan maar het werk doen doordat mn benen zeer soepel en krachtig aanvoelden. 18'25" halfweg maar de tweede helft was voorzien van modderstroken doorheen de bossen waardoor het moeilijk zou zijn om binnen de 37 min te finishen.

De tweede helft heb ik heel de wedstrijd kopwerk gedaan en zodoende kwam Frederik terug in het vizier nadat we Tom De Meyer (debuut na kwetsuur) al hadden ingelopen na zijn te vlugge start.
Mijn relatief kalme start zorgde nu voor het perfecte wedstrijdeinde, bij het opdraaien op de piste was ons groepje uit elkaar geslagen, 6 sec kwam ik te kort op Fred, 3 sec boven de 37 min.... eindelijk nog eens een sterke wedstijd gelopen. s'Avonds op FB een berichtje van Pascal: "thanks voor het kopwerk" ik heb hier dus niet gelogen :-)


Vrouwtje Sonja, week na week kms aan het opslagen, kon haar ook eens testen. Enkel singletje of niet was de "discussie vooraf, mijn raad toch gevolgd :-) Kalm starten jawel, en de vertrouwde concurrentes (cross) na enkele kms al achter zich laten.


Iets langere afstand is bijna steeds in haar voordeel tegenover het snellere crosswerk. Maar ook hier dus op het laatst crossstroken waardoor ze het moeilijker kreeg. Toch weer een mooie tijd onder de 48 min, dit moet moed geven. ook al hamert ze al een tijdje om langere afstanden te trainen. Dat gaan we deze week dus doen doordat haar knie alles mooi doorstaat. Zaterdag 10 miles wedstrijd (training?) op het prachtige natuurdomein in Wachtebeke. Ik blijf bij haar !

Uitslag






Geen opmerkingen: